Psycho-educatie voor kinderen met een ADHD-classificatie; Evaluatie van de effectiviteit van een psycho-educatiegroep. Orthopedagogiek: Onderzoek en Praktijk, 62(1), 7-17.
Vree, A.M. & Toll, S. W. M.
Het dilemma van de orthopedagoog. Tijdschrift voor Orthopedagogiek, 61(1), 51-55.
Van Helmond, S. & Toll, S.
PTSS en suïcidaliteit onder jongeren. Tijdschrift voor Orthopedagogiek, 61(1), 36-41.
Rixt Heinen, E. & Toll, S.
Van buiten naar binnen. Bespreking van B.F. Skinner (1971). Beyond freedom and dignity (Revised edition). Gedragstherapie, 56(4), 471-473.
Kuiper, H.
Visies op de therapeutische relatie: verleden, heden, toekomst. PsyXpert, 9(4).
Koelen, J. A., & Bartak, A.
Supershrinks: De psychotherapeut ontleed. PsyXpert, 9(2), 36-45.
The evaluation of religious and spirituality-based therapy compared to standard treatment in mental health care: A multi-level meta-analysis of randomized controlled trials, Psychotherapy Research, 1-14. doi: 10.1080/10503307.2023.2241626
Bouwhuis-Van Keulen, A. J., Koelen, J. A., Eurelings-Bontekoe, E. H. M., Hoekstra-Oomen, C., & Glas, G.
Publicaties 2022
Psychosociale problemen bij dyslexie en dyscalculie. Logopedie, 35(5), 20–27.
Van Luit, H., Van der Beek, J., Mönch, M., & Toll, S.
Omgaan met je leerstoornis. Balans Magazine, 35(2), 18–19.
Van Luit, H., Van der Beek, J., Mönch, M., & Toll, S.
Psychosociale steun bij een leerstoornis. De Pedagoog, 23(2), 12–13.
Van Luit, H., Toll, S., Van der Beek, J., & Mönch, M.
Aandacht voor (faal)angst bij dyslexie en dyscalculie. Impuls & Woortblind Magazine, 9(3), 24–26.
Van Luit, H., Mönch, M., Van der Beek, J., & Toll, S.
De psychosociale aspecten van een leerstoornis. Orthopedagogiek: Onderzoek en Praktijk, 61(5), 242–254.
Toll, S. W. M., Van der Beek, J. P. J., Mönch, M. E., & Van Luit, J. E. H.
What if I don’t like all of them? A person-centered approach to examine student–teacher relationships in the first year of secondary school. Journal of Early Adolescence, 42(8), 1026-1051.
Loneliness mediates the association between insecure attachment and mental health among university students. Personality and Individual Differences, Volume 185, 111233.
Nottage, M.N., Oei, N.Y.L. Wolters, N.E., Klein, A., Van der Heijde, C.M., Vonk, P. Wiers, R.W., & Koelen, J.A.
Man vs. machine. A meta-Analysis on the added value of human support in text-based internet treatments for common mental disorders. Clinical Psychology Review, 96, 102179. doi: 10.1016/j.cpr.2022.102179.
Koelen, J. A., Vonk, A., Klein, A., De Koning, L., Vonk, P., De Vet, S., & Wiers, R. W.
COVID-19 and mental health among at-risk university students: A prospective study into risk and protective factors. International Journal of Methods in Psychiatric Research, e1901.
Koelen, J. A., Mansueto, A. C., Finnemann, A., De Koning, L., Van der Heijde, C. M., Vonk, P., … Wiers, R. W.
Het lichaam als klankkast van emotie. Hoe alexithymie steeds meer ‘body’ krijgt. In E. H. M. Eurelings, C. G. Kooiman, M. Lub (Red.). Het lichaam en psychisch functioneren (pp. 73-101). Houten: Bohn Stafleu Van Loghum.
Koelen, J. A. & Derks, Y.
De netwerkintake. Een solide basis voor herstelondersteunend en contextgericht werken. Vakblad voor Contextuele Hulpverlening, 27(4), 16-21.
Hagoort, K., Toll, S., Phoa, S., Knook, L., & Scheepers, F.
Supervisievraag. Twaalfjarige jongen met beelden van overleden broertje. EMDR magazine, 28, 46-47.
Ehrlich, T.
Supervisievraag. Tijdlijnroute of flashforwardroute? EMDR magazine, 28, 52-53.
Ehrlich, T.
Casus. Van euthanasie naar euforie? EMDR bij een hoogbegaafde man met autisme. EMDR magazine, 30, 22-25.
Ehrlich, T.
The relation between cognitive-behavioural responses to symptoms in patients with long term medical conditions and the outcome of cognitive behavioural therapy for fatigue – A secondary analysis of four RCTs. Behaviour Research and Therapy, 104243.
De Gier, M., Picariello, F., Slot, M., Janse, A., Keijmel, S., Menting, J., … Knoop, H.
Do effects of methylphenidate on cognitive performance last beyond treatment? A randomized placebo-controlled trial in boys and men with ADHD. European Neuropsychopharmacology, 46, 1-13.
Tamminga, H., Reneman, L., Schrantee, A., … Groenman, A.
Student–teacher relationships and school engagement: Comparing boys from special education for autism spectrum disorders and regular education. Journal of Applied Developmental Psychology, 74, 101277.
Roorda, D. L., Zee, M., Bosman, R. J., & Koomen, H. M.
ADDaisy. Een voorlichtingsverhaal over hoe om te gaan met ADD. Amsterdam: Uitgeverij SWP.
Ehrlich, T.
Using relationship-focused reflection to improve teacher–child relationships and teachers’ student-specific self-efficacy. Journal of School Psychology, 87, 28-47.
Bosman, R. J., Zee, M., de Jong, P. F., & Koomen, H. M.
Wegwijs in dyscalculie. Werkboek. Amsterdam: Lannoo.
Beek, J. P. J., Monch, M. E., Toll, S. W. M., & Van Luit, J. E. H.
Wegwijs in dyslexie. Werkboek. Amsterdam: Lannoo.
Beek, J. P. J., Monch, M. E., Toll, S. W. M., & Van Luit, J. E. H.
Wegwijs in dyslexie en dyscalculie. Training in het leren omgaan met een leerstoornis. Amsterdam: Lannoo.
Beek, J. P. J., Monch, M. E., Toll, S. W. M., & Van Luit, J. E. H.
Publicaties 2020
A cross-lagged study of students’ motivation, academic achievement, and relationships with teachers from kindergarten to 6th grade. Journal of Educational Psychology, 113(6), 1208.
ADHD. Frontiers in Psychiatry. 11. 1-9. Zee, M., Rudasill, K. M., & Bosman, R. J.
Effects of 16 Weeks of Methylphenidate Treatment on Actigraph-Assessed Sleep Measures in Medication-Naive Children With
Solleveld, M., … Tamminga, H., … Reneman, L.
Inversio Uteri. In B. Havenith, J. Van der Ploe., J. Van Dillen, & Smit (Red.). Handboek acute verloskunde (pp. 205-210). LannooCampus.
Smit, M. & Witteveen, T.
EMDR online bij kinderen en jongeren: deel 2. EMDR magazine, 8, 28-30.
Ehrlich, T. & Speel-Flierman, E.
EMDR online bij kinderen en jongeren: tips & tricks. EMDR magazine, 8, 12-14.
Ehrlich, T. & Speel-Flierman, E.
Wonderlijke wazigheid. Uitleg, adviezen, tips en trucs over ADD voor jongeren en hun omgeving. Amsterdam: Uitgeverij SWP.
Ehrlich, T.
Intelligentie in relatie tot schools presteren bij kinderen met ASS. De psycholoog, 10-20.
Coorn-Baaij, M., Spek, A. & Knook, L.
Omgaan met ADHD op school. Evidence based methoden voor leerkrachten. Amsterdam: Uitgeverij SWP. Vertaling: Tirtsa Ehrlich.
Barkley, R.
Publicaties 2019
Peercoaching voor studenten met een autismespectrumstoornis in het hoger onderwijs. Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme, 18(3), 31-41.
Wierstra, M. J., Bosman, R. J., Mensink, J., & Bostelaar, E. C.
Zo snel als een … Ferry is zo snel als een Ferrari, want hij heeft ADHD! Amsterdam: Uitgeverij SWP.
Emoties in interactie: Emotionele reacties van leerkrachten op storende leerlingen. Zorgbreed, 64(16), 2-6.
De Ruiter, J. A., Bosman, R. J., Poorthuis, A., & Koomen, H.M.
Do teachers have different mental representations of relationships with children in cases of hyperactivity versus conduct problems?. School Psychology Review, 48(4), 333-347.