Recente publicaties medewerkers Dokter Bosman

2021

  • Beek, J. P. J., Monch, M. E., Toll, S. W. M., & Van Luit, J. E. H. (2021). Wegwijs in dyslexie en  dyscalculie. Training in het leren omgaan met een leerstoornis. Amsterdam: Lannoo.
  • Beek, J. P. J., Monch, M. E., Toll, S. W. M., & Van Luit, J. E. H. (2021). Wegwijs in dyslexie. Werkboek. Amsterdam: Lannoo.
  • Beek, J. P. J., Monch, M. E., Toll, S. W. M., & Van Luit, J. E. H. (2021). Wegwijs in dyscalculie. Werkboek. Amsterdam: Lannoo.
  • Bosman, R. J., Zee, M., de Jong, P. F., & Koomen, H. M. (2021). Using relationship-focused reflection to improve teacher–child relationships and teachers’ student-specific self-efficacy. Journal of School Psychology, 87, 28-47.
  • Ehrlich, T. (2021). ADDaisy. Een voorlichtingsverhaal over hoe om te gaan met ADD. Amsterdam: Uitgeverij SWP.
  • Ehrlich, T. (2021). ADDavid. Een voorlichtingsverhaal over hoe om te gaan met ADD. Amsterdam: Uitgeverij SWP.
  • Ehrlich, T., & Hilberts, J. (2021). Werkboek ADHD-groep. Amsterdam: Uitgeverij SWP.
  • Ehrlich, T., & Hilberts, J. (2021). Therapeutenhandleiding ADD. ADD psycho-educatiegroep  (8-12 jaar). Amsterdam: Uitgeverij SWP.
  • Roorda, D. L., Zee, M., Bosman, R. J., & Koomen, H. M. (2021). Student–teacher relationships and school engagement: Comparing boys from special education for autism spectrum disorders and regular education. Journal of Applied Developmental Psychology, 74, 101277.
  • Tamminga, H., Reneman, L., Schrantee, A., … Groenman, A. (2021). Do effects of methylphenidate on cognitive performance last beyond treatment? A randomized placebo-controlled trial in boys and men with ADHD. European Neuropsychopharmacology, 46, 1-13. 

2020

  • Barkley, R. (2020). Omgaan met ADHD op school. Evidence based methoden voor leerkrachten. Amsterdam: Uitgeverij SWP. Vertaling: Tirtsa Ehrlich. 
  • Coorn-Baaij, M., Spek, A. & Knook, L. (2020). Intelligentie in relatie tot schools presteren bij kinderen met ASS. De psycholoog, 10-20.
  • Ehrlich, T. (2020). Wonderlijke wazigheid. Uitleg, adviezen, tips en trucs over ADD voor jongeren en hun omgeving. Amsterdam: Uitgeverij SWP.
  • Ehrlich T. & Speel-Flierman, E. (2020). EMDR online bij kinderen en jongeren: tips & tricks.  EMDR magazine, 8, 12-14.
  • Ehrlich T. & Speel-Flierman, E. (2020). EMDR online bij kinderen en jongeren: deel 2.  EMDR magazine, 8, 28-30.
  • Solleveld, M., … Tamminga, H., … Reneman, L. (2020). Effects of 16 Weeks of Methylphenidate Treatment on Actigraph-Assessed Sleep Measures in Medication-Naive Children With ADHD. Frontiers in Psychiatry. 11. 1-9.
  • Zee, M., Rudasill, K. M., & Bosman, R. J. (2020). A cross-lagged study of students’ motivation,  academic achievement, and relationships with teachers from kindergarten to 6th grade. Journal of Educational Psychology, 113(6), 1208.

2019

  • Bosman, R. J., Zee, M., & Koomen, H. M. (2019). Do teachers have different mental representations of relationships with children in cases of hyperactivity versus conduct problems? School Psychology Review, 48(4), 333-347.
  • De Ruiter, J. A., Bosman, R. J., Poorthuis, A., & Koomen, H.M.(2019). Emoties in interactie: Emotionele reacties van leerkrachten op storende leerlingen. Zorgbreed, 64(16), 2-6.
  • Ehrlich, T., & Hilberts, J. (2019). Therapeutenhandleiding ADHD. ADHD psycho-educatiegroep (9-12 jaar). Amsterdam: Uitgeverij SWP.
  • Ehrlich, T., & Hilberts, J. (2021). Zo snel als een … Ferry is zo snel als een Ferrari, want hij 
  • heeft ADHD! Amsterdam: Uitgeverij SWP.
  • Wierstra, M. J., Bosman, R. J., Mensink, J., & Bostelaar, E. C. (2019). Peercoaching voor studenten met een autismespectrumstoornis in het hoger onderwijs. Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme, 18(3), 31-41.