Je kunt jezelf of je kind eenvoudig online aanmelden. Vul onderstaand formulier volledig in.

Mijn Dokter Bosman

Als we je aanmelding ontvangen hebben, verzenden wij je de inloggegevens voor jouw persoonlijke omgeving Mijn Dokter Bosman. Als je deze geactiveerd hebt staat hier een vragenlijst voor je klaar. Je kunt dan ook een afspraak plannen voor een telefonische screening met ons aanmeldteam.

Wachttijd tot intake

De wachttijd tot intake is langer dan je van ons gewend bent, en daar balen we enorm van. Sterker nog: hebben we ’n hekel aan. We zoeken zo snel mogelijk naar een oplossing. Dokter Bosman werkt nauw samen met huisartsen en wijkteams. Een wijkteam kan als het nodig is bijvoorbeeld alvast meedenken in ondersteuning in de periode tussen aanmelding en intake.

Verwijzing

Ben je 18 jaar of ouder? Dan heb je een verwijsbrief nodig van je huisarts. Ben je op zoek naar psychologische zorg voor je zoon of dochter? En is deze jonger dan 18 jaar? Dan heb je een verwijzing nodig van huisarts of gemeente. Pas dan kun je het onderstaande formulier invullen.

Let op: is je zoon of dochter jonger dan 16 jaar en hebben jullie beiden het gezag? Dan hebben we van beide ouders toestemming nodig.

Nieuw

Het Autisme Kenniscentrum en Dokter Bosman Amersfoort hebben contracten met VGZ, ASR, DSW, ENO en Zilveren Kruis afgesloten. Kijk HIER of jouw zorgverzekering onder een van deze contracten valt. Ben je verzekerd bij een van deze zorgverzekeraars, dan heb je geen omkijken naar de betaling. Die handelen wij afhankelijk van je zorgpolis zelf met de verzekeraar af. Er geldt wel een eigen risico.

Wachttijd bemiddeling voor aantal verzekeraars

Op dit moment kunnen wij geen mensen in behandeling nemen met een zorgverzekering bij Achmea, Avéro Achmea, De Friesland, FBTO, Interpolis, Pro Life, ZieZo, Zilveren Kruis, OZF.

Hoe komt dat?

Elk jaar maken zorgverzekeraars afspraken met ons over de hoeveelheid zorg die wij voor hun verzekerden (jou dus) mogen bieden. Dit is uitgedrukt in een budget. Dit is bijvoorbeeld gebaseerd op de hoeveelheid zorg die in het verleden geboden is. Als, zoals nu het geval is, zich meer mensen aanmelden van bovengenoemde verzekeraars dan gemiddeld bereiken wij eerder ons zogenaamde budgetplafond. In gewoon Nederlands: het budget is op om zorg te mogen leveren.

Wat doen wij?

Wij zijn opnieuw in gesprek met bovengenoemde zorgverzekeraars om extra budget te krijgen. Wij willen je namelijk graag helpen.

Wat kun je doen?

Lang wachten op een eerste afspraak is geen pretje. Als je toch snel en deskundig geholpen wil worden kun je zorgbemiddeling aanvragen. Hier lees je wat dat is. Verzekeraars hebben vaak zorgcoaches die je helpen om zo snel mogelijk hulp te vinden.  Neem contact op met je zorgverzekeraar en vraag om zorgbemiddeling. Tip: ga naar de website van je zorgverzekeraar, vaak kun je zorgbemiddeling online aanvragen.