Hoe verloopt de sociaal-emotionele ontwikkeling bij leerlingen met ADHD? Welke invloed heeft de puberteit hier op? Welke (negatieve) invloed heeft ADHD op het contact met leeftijdsgenoten en docenten? Wat zijn daarnaast de gevolgen ervan voor de ontwikkeling van het zelfbeeld en de identiteitsontwikkeling? En hoe houdt u in de klas rekening met de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen met ADHD?
Leerlingen met ADHD
Tirtsa Ehrlich, gz-psycholoog bij Dokter Bosman Amsterdam (voorheen The Busy People) en auteur van onder andere ‘Wonderlijke wazigheid’, gaat in op deze vragen tijdens haar lezing op het congres ‘Jongeren met ADHD’. Dit vindt dinsdag 12 januari plaats in Leerhotel Het Klooster, Daam Fockemalaan 10 Amersfoort. Andere sprekers hebben het over de oorzaken en risicofactoren bij ADHD. Ook wordt de manier waarop docenten zich het beste kunnen gedragen in de omgang met leerlingen met gedragsstoornissen besproken.
Het wordt steeds vanzelfsprekender om leerlingen met ADHD in het reguliere onderwijs te houden. Een leerling met een gedragsstoornis is vaak een stoorzender voor zowel medeleerlingen als docenten.
Bij Dokter Bosman staan specialisten klaar om te helpen. Bel ons op 088 226 76 26 of meld je hier aan.